woensdag 16 juni 2010

Ja, het blijkt te kunnen in deze tijden... Een bedrijf dat 20 jaar zonder huisstijl opereert. "Ik heb dat niet nodig hoor", was de reactie toen ik Annemiek Verheij vroeg of haar eenmanszaak al een huisstijl had. Mijn argument dat het professioneel over zou komen naar haar opdrachtgevers toe sloeg zij in de wind met opmerkingen als: "Ik heb al een vaste klantenkring, die kennen mij allemaal." Zo'n drie weken later werd ik gebeld: "Ik zou toch wel graag een huisstijl willen laten ontwikkelen hoor! Mijn zus zegt: 'Doe het nou maar, het kan geen kwaad!'"

Zo gezegd zo gedaan. Na een uitgebreide intake over haar bedrijfsachtergrond, opdrachtgevers, wensen, voorkeuren, kleuren en vormen, ging ik aan de slag. Niets geen poespas voor Bureau Verheij, een bureau dat zich bezig houdt met training, supervisie en coaching. Een professionele en doeltreffende uitstraling en het menselijke in haar werk waren belangrijke punten. Het logo is een verbeelding geworden van wat zij doet en waar zij voor staat. Dat is toch een heel ander beeld dan een factuur met qua vormgeving alleen je adres erop! Inmiddels heeft Annemiek leuke reacties en opmerkingen op haar nieuwe huisstijl gekregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten